Framgång för Unga Entreprenörer

Det framgångsrika arbetsmarknadsprojektet Unga Entreprenörer har nu nått sitt slut. Länsbygderådet i Blekinge påbörjar därmed sitt arbete att intressera andra kommuner för att starta liknande projekt. Verktyget för detta arbete har producerats av Envalls Marknadsföring tillsammans med Audiola i form av en projektpresentation för CD-rom och internet.







Chemsec jobbar globalt

Internationella kemikaliesekretariatet, Chemsec, är en ideell organisation som arbetar för en global giftfri miljö. Som ett hjälpmedel i deras arbete att engagera fler stora företag att kämpa för samma mål har vi tagit fram en dummy som visar på olika sätt att påverka för framtiden. Läs mer på www.chemsec.org







Affischer för Aspö kyrka

Varje månad har aktiviteterna i Aspö kyrka lyfts fram och marknadsförts på affischer. Större evenemang har fått egna affischer.







Informationsmaterial till Kvintessensen

Med färsk logotyp i ryggsäcken producerade Envalls Marknadsföring en mapp som presenterar Kvintessensen. Därtill hör tre blad som informerar om olika arbetsområden. Ett visitkort kompletterar marknadsföringspaketet.







Logo för Kvintessensen

Tina Lindemalm arbetar med mentorskap, grupputveckling och förändringsprocesser i grupper, organisationer och individuellt. Hennes företag heter Kvintessensen och enligt uppslagsboken betyder Kvintessensen: "Det är den verksamma beståndsdelen i något, musten, märgen, kärnan av en sak. Det femte grundämnet, varav själen är danad." Att hitta dit är ledstjärnan i Tinas arbete. Det tog vi fasta på när vi skapade logotypen.







underBARA BARN slår rekord

I höst firar underBARA BARN 5-årsjubileum. Och barnmässan slår nu alla rekord. Utställarna är fler och aktiviteterna är fler. Ett fullspäckat nyhetsbrev har just publicerats.







Drottningskärs vandrarhem slår upp portarna

I den gamla vaktmannabostaden på Aspö Berg har ett nytt vandrarhem öppnat. Envalls Marknadsföring har hjälpt till med logotyp och en liten minifolder som fungerar både som visitkort och informationsbärare.







Skärgårdspärlorna annonserar

Med syfte att locka fler turister till Aspö har Envalls Marknadsföring hjälpt Skärgårdspärlorna med en annons i Mitt Karlskronas sommarbilaga. Här bjuds det både kultur, historia och förplägnad i vackra avkopplande omgivningar.







Ett halvår kvar till PCI6

I januari 2008 är det dags för det sjätte skandinaviska PCI-symposiet. Denna gång i Tampere i Finland. Och nu har årets sommarhälsning nått sina adressater.







Världsmiljödagen

Den 5 juni 2007 är det Världsmiljödagen. Envalls Marknadsföring har gjort affischen som, vid sidan av alla engagerade talare, lockar med härlig musik av bland annat Harold Jefta och Trio Sabah. Vi ses i Hoglands Park!







Unga Entreprenörer

Länsbygderådet i Blekinge driver projektet Unga Entreprenörer. En utbildning i entreprenörskap som har till syfte att få fler unga människor att starta företag. I samarbete med Audiola har Envalls Marknadsföring gjort en presentationsfilm som delrapport för projektet.







Konstnär Anna Jarnestad Kockum

Vi har tagit fram ett nytt marknadsföringsmaterial till konstnären Anna Jarnestad Kockum. Dragspelsfoldern visar Annas mindre stengodsskulpturer. Det blev även en prislapp att sätta på konstverken och ett visitkort.







Nutid och framtid i fokus

När Masstral personalutveckling stod utan presentationsmaterial vände de sig till Envalls Marknadsföring. En informationsfolder och därtill hörande mapp togs fram tillsammans med visitkort, brevpapper och ny logotyp.







Läkarsymposium för femte året i rad

Caliber Event & Incentive gav även i år uppdraget till Envalls Marknadsföring att producera informations- och marknadsföringsmaterialet till det femte skandinaviska PCI-symposiet. Bland materialet sågs bland annat program, välkomstbrev och namnbrickor samt affischer, tackkort och deltagarförteckningar. Årets symposium hölls i Snekkersten i Danmark och Envalls Marknadsföring var på plats behjälplig med allehanda sysslor.







Succé för Svart Madonna

Sju utsålda föreställningar, fem föreläsningar och massor av engagemang. Nu lider projektet Svart Madonna mot sitt slut och vi har sammanställt en slutrapport på både svenska och engelska. Rapporten visar på allt som projektet innehållit. Läs gärna mer på www.svartmadonna.se







Profilprogram till Exceptive

Exceptive är ett nystartat konsultföretag med inriktning mot internationell marin logistik. Envalls Marknadsföring skapade logotyp och ett profilprogram.







Program till premiären

Lagom till urpremiären på Svart Madonna i Tyska Kyrkan i Karlskrona fredagen den 13 oktober 2006 kom programmet rykande varmt från tryckeriet. Envalls Marknadsföring stod för formgivningen, Margareta Skantze skrev, och fotograferade gjorde Marie Petersson.







Svart Madonna – en vandring från sorg till styrka

Nu är affischen till det musikdramatiska verket Svart Madonna klar och spridd över Karlskrona med omnejd. Affischen är formgiven av Mustasch Reklambyrå och den fantastiska bilden är tagen av Marie Petersson. Envalls Marknadsföring och Kamomill Kommunikation har bearbetat medierna med pressmeddelanden och nyhetsbrev.







Sorg och styrka i Kungsljuset

Detta nummer av Kungsljuset ägnades åt sorg och sorgearbete. Hur det går att hitta styrka i den svåraste av stunder. Vi fick även stifta bekantskap med den nytillträdda diakonen Jeanette Lindahl.







Svart Madonna

Kunskapsteatern kommer hösten 2006 att sätta upp Margareta Skantzes musikdramatiska verk Svart Madonna. Envalls Marknadsföring har fått äran att verka som projektledare för detta nyskapande allkonstverk. Vi kommer även att sköta marknadsföringen tillsammans med Kamomill Kommunikation och Mustasch Reklambyrå. Och som om inte det vore nog ska jag även medverka som levande kuliss i föreställningen. Det är sannerligen en spännande resa som börjar nu.







Aspödagen 2006

Så var det åter dags för mig och mina vänner Anna och Emma att arrangera Aspödagen. En härlig dag med marknad och musik, kroppkakor och sill. Till årets affisch valde jag en blå ton inspirerad av havet runt Aspö.







Sommar för Kungsljuset

I sommarnumret gavs det utrymme för alla barnaktiviteter och musikaliska arrangemang i stadens kyrkor. Vi såg även bilder på vårens konfirmander såväl som en presentation av barnledaren Ann-Charlotte Svensson.







Evenemang i Ronneby

Med en evenemangskalender som sträcker sig från juni till december presenterar Ronneby kommun sin bredd vad gäller evenemang, konserter och festivaler. Resultatet blev en 16-sidig broschyr fullspäckad med intressant läsning.







Nyhetsbrev från underBARA BARN

Ett färskt nyhetsbrev har gått ut till utställare, medier och andra intressenter. Glädjande nog kan vi läsa att Sara och Henrik, kända från TV, kommer att dansa och sjunga barnvisor även i år.







Engelsk presentation av BBI

För Blekinge Business Incubator producerade vi en komprimerad verksamhetspresentation på engelska.







Modell för boende

Efter att ha lagt grunden för ett seniorboende i Jämjö hade Länsbygderådet i Blekinge uppfunnit ett hjul. Så varför inte låta andra dra nytta av denna kunskap? En broschyr med steg-för-steg-instruktioner togs fram. En modell tillämplig på flera olika typer av boenden.







Konstkort åt far och dotter Jarnestad

Lagom till Blekinge Konstrunda 2006 blev konstkorten för Alf Jarnestad och Anna Jarnestad Kockum klara. Totalt 8 kort producerades med bilder på Alfs keramik och tavlor och Annas skulpturer i stengods. Bilderna togs av Mats Kockum, JAKO Bildform.







Hjälpmedel för entreprenörer

För att hjälpa entreprenörer att hitta i den snåriga djungeln av myndigheter, organisationer, föreningar och företag har vi på uppdrag av Länsbygderådet i Blekinge tagit fram en Entreprenörsbox. Denna innehåller matnyttig information och digra kontaktuppgifter.







Villa Oscar

På Campus Gräsvik ligger restaurangen Villa Oscar. Till dem tog vi fram ett informationsblad med uppgifter om de olika konferensmöjligheterna de erbjuder vid sidan av restaurangverksamheten.







Dags igen för underBARA BARN

Sveriges största barnmässa, underBARA BARN, går av stapeln 3–5 november 2006 på Stockholmsmässan i Älvsjö. Nu är nya presentationsfoldern klar för distribution till tidigare såväl som nya utställare.
underBARA BARN – en säker investering.







Påsk i stadens kyrkor

Så var vi framme vid påskens högtidsdagar och därmed ett nytt nummer av Kungsljuset. Här gick det att läsa om konfirmandarbetet på plats bland ishockey-ungdomarna på Arena Rosenholm. Men även om det viktiga arbetet som fängelsepräst.







Presentation av Länsbygderådet i Blekinge

För att visa på Länsbygderådets arbete producerade vi en presentationsfolder. En logotyp skapades som med de karaktäristiska eklöven speglar den blekingska landsbygden.







Presentation av inkubator

Blekinge Business Incubator gav oss förtroendet att producera deras årsrapport för 2005. Här presenterades både BBI:s verksamhet och alla de företagen som fanns i inkubatorn. För text svarade Camilla Erlandsson, Kamomill Kommunikation och fotograferade gjorde Mats Kockum, JAKO Bildform.







Fjärde skandinaviska PCI-symposiet

För fjärde året i rad gav Caliber Event & Incentive förtroendet till Envalls Marknadsföring att producera informations- och marknadsföringsmaterialet till PCI-symposiet. Ur skrivare och tryckpressar har bland annat program, välkomstkort och namnbrickor samt affischer, bordsplaceringar och menyer rullat. Även i år hölls symposiet i snörika Åre och Envalls Marknadsföring var med på plats.







Gemensam marknadsföring

Som ett led i den gemensamma marknadsföringen av företagen i nätverket Skärgårdspärlorna tog Envalls Marknadsföring fram en mapp med information om nätverket. Härtill producerades även ett blad med de för tillfället aktuella företagen. Ett blad som kan bytas ut vid behov om något företag tillkommer eller avviker.







Det lackar mot jul

I julnumret av Kungsljuset gick det att läsa om julens alla gudstjänster och musikaliska begivenheter. Med en periodicitet om 4 nummer/år sträckte sig kalendariet inte fram till påska men nogväl till fastan.







Invigning av konstnärlig utsmyckning

Karlskronahem byggde nya äldreboendet Adlersten i Karlskrona. Anna Jarnestad Kockum gjorde de konstnärliga utsmyckningarna. Envalls Marknadsföring formgav inbjudan till invigningen.







Mässan som tar små barn på stort allvar

Till underBARA BARN producerade vi etiketter med texten "Hjälp mig om jag kommer bort! Var snäll och ring __________" avsedda att sättas på de unga besökarnas ryggar. Detta är verkligen en mässa som tar små barn på stort allvar! Även biljetter, presskort och utställarkort har skapats i samma anda.







Kungsljuset i nytt ljus

Höstnumret av Kungsljuset, Karlskrona Stadsförsamlings publikation, producerades av Envalls Marknadsföring tillsammans med Kamomill Kommunikation och JAKO Bildform. Omslaget pryddes av ungdomar från årets konfirmandläger på Aspö och vi längtade alla tillbaka till sommaren och värmen.







Mazettis blandning

4 barn, 3 jobb, 2 makar, 1 glad hund. Samt 16 böcker. Det är en sammanfattning av Katarina Mazetti. På natursköna Aspö arrangerade Skärgårdspärlorna ett möte med den framgångsrika författaren där hon berättade och kåserade, bland annat över hur det var att växa upp i Karlskrona och på Tjurkö. Envalls Marknadsföring stod för produktion av affischer, annonser och biljetter.







Senaste nytt från underBARA BARN

Under våren och sommaren har tre nyhetsbrev gått ut till utställare, medier och andra intressenter. Utställarna strömmar till och programmet blir fylligare för varje dag som går.







Aspö - en äkta skärgårdsö

På Aspö finns ett nätverk av kvinnor som kallar sig Skärgårdspärlorna. Dessa starka kvinnor ger kurser i allt från akvarellmålning och kroki till meditation och guidade cykelturer. Envalls Marknadsföring är en del av detta nätverk och har, bland många andra produktioner, tagit fram denna folder som visar kursutbudet sommaren 2005.







Aspödagen 2005

För andra året i rad gjorde jag och några vänner en ideell insats för vackra Aspö. Vi arrangerade Aspödagen – en mysig marknad där öns föreningar och hantverkare ställer ut och serverar mat. Jag lät smycka affischen med sprillans ny logotyp och fladdrande flaggspel.







För vanligt folk

Region Blekinge hade behov av att på ett enkelt och överskådligt sätt beskriva hur man ansöker om och hur man redovisar projektmedel. Två publikationer togs fram tillsammans med Kamomill Kommunikation.







Digitala studiematerial går i tryck

Audiola har för Folkbildningsrådet tagit fram ett antal digitala studiematerial. Envalls Marknadsföring hjälpte till att visualisera dessa i tryckt media.







ALBAS utbildning

Det nystartade företaget ALBAS utbildning behövde hjälp med att få en enhetlig profil på allt sitt marknadsförings- och informationsmaterial. Med det blå b:et i logotypen som utgångspunkt skapade vi ett varierat men samtidigt sammanhållet program i såväl informationsfolder, kursplaner, kompendier och studiehandledningar som brevpapper och visitkort.







Folder till underBARA BARN 2005

Presentationsfoldern för landets enda barnmässa är klar. 2004 hade mässan 9000 besökare på tre dagar. I år flyttar underBARA BARN till Stockholmsmässan i Älvsjö och växer till dubbel storlek.
underBARA BARN – mässan som tar små barn på stort allvar.